Danes je Ne mar 24, 2019 3:27 am

Časovni pas: UTC + 1 ura




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 37 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: To jan 10, 2006 8:12 pm 
Odsoten

Pridružen: Sr okt 27, 2004 7:10 pm
Prispevkov: 494
Kraj: Ljubljana
I like your style of thinking... :D :lol: :D


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: Po avg 13, 2007 8:11 pm 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Ne avg 07, 2005 2:27 pm
Prispevkov: 1465
zmuro je napisal/-a:
Danes sem sprobal svojo prvo raketo in jo je razneslo na prvem metru. Tulec je imel notranji premer 27mm in dolg 12cm, šoba je imela premer 7mm, bila pa je narejena iz gline. Gorivo je bilo KNO3 in sladkor 60/40. Motor je imel jedro, ni gorel cigaretno. Katero od teh dveh možnosti je bolje uporabit pri mešanci solitra in sladkorja. Zdej pa me zanima kako vedeti kakšen premer mora imeti šoba da mi je v prihodnje ne bo več razneslo.

http://shrani.si/files/raketa11609n.avi


Ok, nisem še videl videa ker mi internet blokira, pa bom vseeno poskušal razjasnit.

Poskusi uporabiti šobo iz betonita, keramike in lanenega olja, katero nabiješ v tulec. Lahko uporabiš tudi gips.. Sladkorna goriva so znana po zelo veliki eroziji šobe, pravtako gorijo dokaj počasi, zato je skoraj nujno uporabiti progresivno gorenje(z luknjo na sredini). Če je raketo razneso sekundo pred štartom je bila premajha, poskusi z 8mm bi skoraj moralo delovati. Fora je v tem da gorivo rabi nekaj časa da se vžge po vsej površini. Drugače pa je pri takšnih motorjih dokaj težko izračunati velikost šobe, najbolje gre kar s poskušanjem.

Nevem kako se glina prime sten tulca, mislim da ne preveč dobro. Res poskusi z betonitom, meni je delovalo super.

Upam da sem kaj pomagal, LP


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: Po avg 13, 2007 8:20 pm 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: Pe okt 21, 2005 6:03 pm
Prispevkov: 2033
Kraj: tukej
Do sedaj sem delal šobe 3,3x manše od notranjega premera motorja in se še ni zgodilo, da bi mi motor razneslo. (no ja pustmo motot iz nakkine stani). Glede šob ti neznam svetovat povem ti, da se z lesom da. Samo potrebuješ stružnoco... Ter izgube so velike.



l.p. Tomaž


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: Po avg 13, 2007 8:58 pm 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Ne avg 07, 2005 2:27 pm
Prispevkov: 1465
Ja to je betonit. Povečaj šobo na 8mm, poskusi poskrbet da strjena mešanica goriva ne vsebuje zračnih mehurčkev. Če nebo šlo z 8mm spet povečaj za 1mm.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: To avg 14, 2007 12:19 pm 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: Pe okt 21, 2005 6:03 pm
Prispevkov: 2033
Kraj: tukej
Najbolje je prava oblika ki je najožju del skoraj da "špičast" zgleda nekako tako: ><. Ampak to pri motorjih z šobami ki so nepodpoorni na erozijo žal ni mogoče, ker bi "zraderalo" tist del. To pride v pošte samo pri kovinskih motorjih... Drugače pa hm za 27 mm bi dal nekkje 2 cm dolgo (lesenod) za preostale nevem... Za 45 mm motor imam 4 cm dolgo šobo in je ob izhodu ne poveča prav veliko...


l.p. Tomaž


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: To avg 14, 2007 2:02 pm 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Ne avg 07, 2005 2:27 pm
Prispevkov: 1465
zmuro je napisal/-a:
Tulec je iz profesionalne baterije, ima steno skoraj 4mm notranji premer pa je 27mm. Kako dolga mora bit šoba?


Šobo naredi dolgo kak centimeter ali dva, pri betonitu raje 2cm in res dobro nabij v tulc(najbolje če sprešaš).


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: To avg 14, 2007 7:35 pm 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Ne avg 07, 2005 2:27 pm
Prispevkov: 1465
Za šobe uporabljaš samo betonit? Poleg tega na šobo pri core burnerjih ne vpliva samo premer, temveč tudi dolžina jedra. Skrajšaj motor na 9 cm in naredi šobo 8mm veliko. Uporabi tudi mešanico 65:35.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: To avg 14, 2007 9:28 pm 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: Pe okt 21, 2005 6:03 pm
Prispevkov: 2033
Kraj: tukej
Premer jerda povečaj na premer šobe ... Premer šobe bi moral biti 8 mm in ga nesme zbit ga moraš fikserat dovol močno... Uporabi 2 žici, ki gresti skoz tulec in jih "zabetoneraj" ... Motorja pa nesme raznest... Poskusi še na več načinov predlagam, da poskušaš kar motorje tako, da ga prilepš kar na palico in vidiš če leti...


Drugače pa možnosti za probleme je veliko...

l.p. Tomaž


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: To avg 14, 2007 9:37 pm 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Ne avg 07, 2005 2:27 pm
Prispevkov: 1465
zmuro je napisal/-a:
Za jedro uporabljam samo betonit. Jedro pa predstavlja 7/10 celotne polnitve. Bom jutr sprobal kako se obnese. Še vedno lahko naredim novo orodje za izdelavo raket z drugačnim premerom jedra in šobe. Kako dolgo pa naj bi deloval motor?


Motor naj bi deloval tam ene 2 sekundi.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: Sr avg 15, 2007 10:42 am 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Ne avg 07, 2005 2:27 pm
Prispevkov: 1465
Poskusi narediti kot sem ti jaz povedal. Lepo naredi 8-9cm dovg motor, šobo iz betonita+keramika(razbij kak cvetljični lonček in tiste koščke zmelji)+laneno olje. Točnega razmerja se trenutno ne spomnem, mislim da ga pgf ve. Šobo daj 8mm, gorivo pa 65:35. Lahko poskusiš tudi z šobo iz gipsa, ki pravtako deluje.

Našel sem razmerje: 90% bentonita, 10% keramike(20MESH). Temu dodaš še 5% lanenega olja.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: Če jan 31, 2008 6:31 pm 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Če jan 03, 2008 5:56 pm
Prispevkov: 34
Kraj: tukaj
zivjo :) ...jast sm danes preizkusil raketo in sicer mešanica soliter + sladkor 60:40 je letela je nekje 70 m visoko ampak na višini nekj
e 20 m je odbilo šobo ki je bila iz betonita.

zanima me če je možno da se je to zgodilo ker sem mešanico preveč zmlel?


Zadnjič spremenil lemut, dne Pe feb 01, 2008 2:19 pm, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: Če jan 31, 2008 8:32 pm 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: Pe okt 21, 2005 6:03 pm
Prispevkov: 2033
Kraj: tukej
Hehehehe si že kdaj razmišlal kakšni pritiski so v motorju ko gori?... Tudi več 10 barov je v motorju ... (odvisno od velikosti) In ni čudno da odbije šobo, če ni pravilno fikserana...

Drugače kako je biv lahko polet brezhiben, če ti je odbil šobo?



l.p. Tomaž


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: Pe feb 01, 2008 2:16 pm 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Če jan 03, 2008 5:56 pm
Prispevkov: 34
Kraj: tukaj
hvala....ja vem .in glede tistega s homogeno mešanico ...sladkoliter sem mlel v ball millu 2h.in se eno uprasanje tulce delas sam doma?s kakšnega kartona?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: Pe feb 01, 2008 4:43 pm 
Odsoten
Moderator
Uporabniški avatar

Pridružen: Pe okt 21, 2005 6:03 pm
Prispevkov: 2033
Kraj: tukej
Glede mletja se nebi strinjal. Ampak ti neboš opazil razlike ali je mleto ali ne predlagam, da zadevo uliješ ter narediš jedro v gorivo... Zadeva bo letela dosti bolše in višje ipd... Pa popravi šobo, da je nebo odbilo kakšne ojačitve ipd...


l.p. Tomaž


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: So feb 02, 2008 11:06 am 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Če apr 01, 2004 5:15 pm
Prispevkov: 731
Jest pa za izdelavo tulca uporabljam kar odpaden pisarniški A4 papir in se tut zelo dobro obnese.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: So feb 02, 2008 11:55 am 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Če jan 03, 2008 5:56 pm
Prispevkov: 34
Kraj: tukaj
hvala...dans sem preizkusil novo raketo in sicer sem naredil šobo 5mm.tulec sem izdelal iz risalnega papirja (4plasti).raketa je poletela(malo bolj počasi ma je :D :D :D


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re:
OdgovorObjavljeno: To apr 05, 2011 9:06 pm 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: Po okt 04, 2010 5:32 pm
Prispevkov: 168
Kraj: ljubljana
Andre je napisal/-a:
Premer šobe se izračuna na podlagi več parametrov. Najpomembnejša sta geometrija gorenja in pa delovni tlak. Tako moraš najprej vedeti kako ti motor gori in kakšen delovni tlak želiš imeti v komori. Za primer lahko vzamemo motor, ki ima cigaretno polnjenje. To pomeni da blok goriva gori samo po čelni površini, podobno kot cigareta. Površina gorenja je v tem primeru enaka površini kroga. Če to površino delimo s presekom grla šobe dobimo razmerje, ki se imenuje Kn. Vrednost Kn posledično določa delovni tlak motorja. Večji kot je Kn večji delovni tlak bo v motorju. Primer: blok goriva ima premer 50mm. Če gori cigaretno je površina gorenja 19,6cm2. Če kot gorivo uporabljamo ulito KN-Dekstrozo bo pri Kn=150, delovni tlak okrog 20 barov. Presek šobe je potem 19.6cm2/ 150= 0,13cm2 kar je enako premeru 4,0mm.



Tule podrobnejši opis kaj misli Andre s tem! Kako se izračuna premer grla šobe! http://www.nakka-rocketry.net/design1.html

LP


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 37 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnja  1, 2

Časovni pas: UTC + 1 ura


Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group